Header afbeelding
Oudorperplein 19 1823 HA Alkmaar Tel:072- 511 30 73

Klacht melden

Heeft u een klacht? 

Dan stellen wij het op prijs als u dit met uw huisarts bespreekt. Wij hebben hiervoor een interne procedure klachtenregeling opgesteld. U kunt uw onvrede laten weten aan een van onze medewerkers of door dit klachtenformulier invullen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Klachtenregeling via DokH

Komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris verteld, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken van deze website. De klachtenfunctionaris is eventueel ook te bereiken op telefoonnummer 072-5208325.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.

Voor meer informatie kunt bij de balie naar de folder “U heeft een klacht over uw arts. Wat nu?’’ vragen; de folder is ook te vinden op www.dokh.nl .